“Amplificador Jove”, acompanyament emocional
a les aules de Premià de Mar

Client

Ajuntament de Premià de Mar

Anys d'execució del projecte

2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Tipus de clients que ho poden contractar

Ajuntaments, comunitats educatives

Destinatàries

Alumnat de 3r d'ESO i professorat

acompanyament emocional a les aules

El repte

Realitzar un acompanyament emocional periòdic de les aules de 3er d’ESO del municipi, treballant colze a colze amb el professorat, per contribuir a la cohesió i al benestar emocional i relacional dels grups.

Què vam fer?

Vam dinamitzar sessions periòdiques amb els grups de 3er d’ESO per crear espais de seguretat i confiança i promoure la presa de consciència individual, relacional i grupal.

Paral·lelament, aquest acompanyament emocional a les aules va contemplar també, treballar amb el professorat donant-los suport en els reptes que planteja cada grup:

  • Posant atenció als conflictes i tensions de les aules i aportant solucions o estratègies de transformació.
  • Oferint informació i formació rellevant perquè les joves puguin construir-se les seves identitats individuals i col·lectives amb consciència i llibertat.
  • Contribuint a crear en les aules i en els centres educatius una atmósfera relacional agradable, còmode i confortable.
  • Donant especial recolzament a les joves que les travessen opressions socioculturals (sexisme, racisme, LGBITQfòbia, cànons de bellesa, capacitisme, classisme, etc.) per a que puguin parlar amb claredat a la resta.

Etiquetes

Coeducació – Acompanyament emocional – Perspectiva de gènere

Altres fotos

Scroll to Top